İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Çocuklarınıza bu cümleleri kullanmayın..

Çocuklarınıza, “aptal”, “salak”, “geri zekâlı”, zaten bunun kafası çalışmaz gibi cümleler kullanmayın.

Buna inanırlar ve kendilerinin bir ömür boyu geri zekâlı olduğunu düşünürler ve o yüzden kendilerinde hiç bir işe başlama, girişme cesaretini bulamazlar.

Zaten ben yapamam diye öz güven eksikliği yaşarlar. Gerçekten akıllı olduğunu anlamaları otuz, kırk yıl sürebilir..

Her çocuk dahi doğar aslında. Onları aptal olduğunu düşündüren eğitim sistemi ve aileleridir.

Her insanın aynı işte başarılı olması beklenemez. Balığa uç, kuş’a yüz demek gibi bir şey bu.

Mesela bizim Aile de benim ağabeyim benden 8 yaş büyük ama çok akıllı çok zekidir ev işleri, elektrik, makina işleri tadilat, tamir elinden her iş gelir.

Bense hiç sevmem, anlamam bilmiyorum belki de ailede nasılsa yapan biri var diye merakım olmadı halen bir sorun olsa Ağabeyimi çağırırım eve bu sebeple de, Aile de benle çocukluktan beri hep dalga geçtiler “o anlamaz kafası çalışmaz bu işlere” diye bende hakikaten inanmışım ki ben geri zekalıyım herhalde diye düşünüyordum .

Benim ilgi alanlarım farklıydı sporu severdim dövüş sporları vucut geliştirme vs. Dövüş sporunda baya Türkiye çapında derecelerim şampiyonluklarım vardır yani yeteneğim zekâm varmış bir de arkadaşlarım benim hafızamın çok güçlü olduğunu her şeyi dün gibi hatırladığımı söyler nasıl hatırlayabiliyor sun bunları diye sorarlar bende siz nasıl hatırlamıyorsunuz sizde bence sorun var diye düşünürdüm.

Son bir yıldır borsa ile iki üç yıldır finans alanında kendimce amatör olarak yaptığım araştırmalar eğitimlerle kendimi çok geliştirdiğimi görüyorum ve kendi söylediklerime yazdığıma ben bile inanamıyorum bazen.

Şimdi bu şirket analiz etmek falan çok hoşuma gitti analizi öğrenmek çalışmak falan baya keyif alıyorum yani kafamın çalıştığını,

Öğrenebilmeyi öğrenmeyi öğrendim.

27 yıl kendimi geri zekâlı zannedip kendimi keşfetme yolculuğuna çıktım, halen keşfediyorum kendimi, düşünmek kendini tanımak ne güzel.. Bu benim için özümü tanıma ve keşfetme yolculuğu artık benim için ve çok keyifli..

İlk yorum yapan siz olun

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    error: İçerik korunmaktadır !!